Tak tylko z mojego doświadczenia, co do Lenovo. W ciągu ostatnich 5 lat kupiłem 4 laptopy Lenovo, dla siebie i dla rodziny.
1. Mój własny około 5-ciu lat temu, działał bez zarzutu, nie odwiedzał serwisu, padła płyta główna po tych niecałych 5-ciu latach.
2. Kupiony 3 lata temu działa bez zarzutu, nie odwiedził serwisu.
3. Zakupiony 2 lata temu. Po dwóch tygodniach od zakupu miał problemy z płytą główną, odesłany na serwis, wrócił po 2-3 tygodniach i działa do tej pory bez zarzutu.
4. Kupiony w ten weekend. Po kilku sekundach od włączenia wentylator zaczyna "brzęczęć" bez żadnego obciążenia i lekki bleeding w dwóch miejscach na dole ekranu. Odesłany.
Krótko mówiąc, wszystko zależy od tego na jaki model trafisz. Ja na serwis nie liczę, chcę coś na tyle solidnego, żeby przeżyło okres gwarancji, jak przeżyje więcej, to bardzo dobrze, ale przez dwa lata nie chcę sprzętu nigdzie odsyłać.
PS. Nie wyobrażasz sobie nawet jak bardzo ja zawracam głowę FxJ. Całe szczęście, że ma do nas cierpliwość.