Skocz do zawartości

StreetPharmacist

Windows 10 Freezy (Dream Machines X1060-15PL56)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Ostanio zakupiłem laptopa od Dream Machine(X1060-15PL56)
Pisałem juz do nich email lecz tutaj tez zapytam o pomoc
Od pewnego czasu laptop zaczał lapac Freezy a gdy slucham muzyki z glosnikow dochodzi buczenie
Akutalizowalem BIOSA oraz wszystkie sterowniki driver boosterem.
CrystalDiskinfo nie pokazuje bledow a windowsowy test ramu tez nic nie znalazl
opcje zasilania zostaly zmienione.
Czy ktos wie co moze sie dziać?
Specyfikacja to:

  • Karta graficzna: GeForce GTX 1060
  • Procesor: i7-6700K Overclockable
  • Pamięć RAM: 8GB DDR4 2133 MHz CL15, 8GB DDR4 2133 MHz CL15, None, None,
  • Dysk SSD: Crucial MX300 525GB ,None ,
  • System operacyjny: Windows 10 Education
  • Pasta termoprzewodząca: Thermal Grizzly - Kryonaut
  • BIOS: Prema vBIOS ,Prema BIOS ,
  • WLAN: Intel Wlan + BT
  • Lan: Killer E2400

Za wszelkie proby pomocy bardzo dziekuje

Czy może być to wina zasilacza ze nie daje rady?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Reklama widoczna jedynie dla gości - niewidoczna dla zalogowanych użytkowników forum


Akutalizowalem BIOSA oraz wszystkie sterowniki driver boosterem.

Mam nadzieję że bios-u nim nie aktualizowałeś ;) Te programy maja skuteczność rzędu 85-90% są dobre jedynie do aktualizacji, a nie do czystej instalacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Do BIOSU oddzielne sterowniki ze strony producenta :p. Właśnie mi odpisali że maja na stanie już jeden komputer z takim problemem i według nich jest to błąd software. Niby opracowują FIX'a na to ale nie wiedzą ile to zajmie. Gdy to zrobią mam odesłać laptopa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To co mozesz zrobić jeszcze...

 

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html?iid=dc_iduu

Możesz pobrać i sprawdzić te od intela (chipset).

 

Ewentualnie podłączyć dźwiękówkę na USB i sprawdzić czy też na audio są ścinki itp. Jeśli wypuszczą patcha raczej wysyłanie sprzętu nie będzie konieczne ;)

 

A z lepszych

Audiotrak Maya U5 USB

https://audiotrack.net/en/usb/531

 

Audiotrak Prodigy Cube Black Edition

https://audiotrack.net/en/usb/4009?ckattempt=1

 

PS dopisz dokładny model lapka DM u góry i w temacie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę do tematu, żeby nie mnożyć bytów na forum:)

Też dręczą mnie freezy, czasem raz na kilka dni, czasem nawet 2 razy na godzinę. Czasem po prostu obraz zamiera, a czasem jeszcze zmienia wcześniej kolor np na różowy lub niebieski... Wydaje mi się, że nie ma to związku z obciążeniem procesora/pamięci/gpu w danej chwili.

Robiłem testy programem SiSoftware Sandra - pokazuje jakieś błędy sterownika karty graficznej (sterownik przeinstalowałem, nie pomogło). 

Mam dwa dyski - SSD z systemem i HDD na dane. Temu drugiemu CrystalDiskInfo pokazuje "Uwaga [5] ilość realokowanych sektorów: 19" - czy to może być przyczyna?

Laptop to leciwy już Asus N61vg, windows 10 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

23 tyś godzin, to już możesz inwestować w dysk najlepiej SSD 240-256GB

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten dysk jest zupełnie nieistotny, to tylko magazyn, mam backup wszystkiego. Chodzi mi bardziej o to, czy on może być powodem tych zwiech, czy przyczyna leży gdzieś indziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ok HDD masz w HDD Caddy? Jeśli nie jest na HDD zainstalowany system to albo się pojawiają problemy z GPU lub chipsetem, ewentualnie ram możesz sprawdzić przez Memtest+ (2-3 przejścia).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj



×