Skocz do zawartości
Nieidealny.pl

PORADNIK: przed zakupem, po otrzymaniu, w razie awarii i jak sprzedajemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przed zakupem

  • Zamawiać tylko przez internet ze względu na możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, nawet przy odbiorze osobistym - w razie wadliwego modelu, zwracasz zamiast wysyłać do serwisu.

  • W przypadku ogłoszeń na allegro sprawdź czy na pewno ten model jest nowy i nieużywany, szukaj zapisów “z programu wyprzedażowego, Remarketing Program, Refurbished, opakowanie zastępcze, klawiatura spolszczona stickerami”. Upewnij się że dany model jest dedykowany na ten rok lub na poprzedni.

  • Przeczytać recenzje, testy i opinie. Obejrzeć filmy na YT.

  • Zawsze wpierw wybierz najlepszy model a dopiero wtedy szukaj rabatów czy promocji zamiast od razu sugerować się promocjami - zwykle towar który się nie sprzedaje, przecenia się lub robi promocje.

  • Upewnić się co do gwarancji na wymianę lub dodanie podzespołów takich jak dysk SSD, HDD Caddy, RAM itp.

 

Po otrzymaniu

  • Sprawdzić czy paczka nie jest uszkodzona przy kurierze, w szczególności wgięcia na kartonie.

  • Zawsze nagrywaj unboxing najlepsza podstawa w razie uszkodzenia mechanicznego w transporcie lub wad fabrycznych.

  • Aktualizować i instalować sterowniki tylko najnowsze ze strony producenta nigdy z dołączonej płyty CD (nie należy jej wyrzucać gdyż może zwierać ratunkowy bios).

  • Wgraj najnowszy BIOS ze strony producenta i zaktualizuj sterowniki.

  • Masz prawo do zwrotu w ciągu 14 dni bez podania powodu - nie oszczędzaj wtedy w ogóle laptopa, przetestuj dokładnie pod najwydajniejszymi programami, grami i benchmarkami.

  • Zarejestruj po upływie 14 dni od zakupu produkt na stronie producenta dla dodatkowych korzyści.

  • Po upływie 14 dni od zakupu, wszystkie naklejki z pulpitu laptopa (wokół klawiatury) można odkleić, chyba że obudowa jest pokryta gumą to lub innym tworzywem to wtedy należy użyć odpowiedniego środka aby jej nie uszkodzić.

  • Po miesiącu od zakupu wystaw opinię na stronie sklepu.

  • Jeśli możesz podziel się szczegółami specyfikacji.

 

Eksploatacja gwarancyjna i pogwarancyjna

 

W razie awarii

  • Należy zawsze wykonać zdjęcia pokazujący aktualny stan przed wysyłką do serwisu. Wykonaj też zdjęcia kartonu z numerami serii / partii oraz zdjęcie naklejki znamionowej spod spodu laptopa.

  • Najlepiej wysyłać do sklepu jeśli tylko to możliwe zamiast do serwisu producenta.

  • Najlepiej dołączyć kartkę z opisem usterki.

  • Należy zgrać wszystkie dane, gdyż dysk najprawdopodobniej może zostać sformatowany, wymieniony itp. Można rozkręcić i podpiąć pod komputer stacjonarny.

  • Pamiętaj wyczyścić laptopa tak by był czysty, można np. przetrzeć wacikiem kosmetycznym nasączonym lekko w alkoholu kosmetycznym lub innym i przetrzeć ściereczką z mikrofibry.

 

Przy sprzedaży

Wszystkie zdjęcia czy filmy wrzucaj w chmurę i udostępnij folder - tylko z nich możesz bezpiecznie po tym usunąć wszystkie dane. Zakrywaj klucz licencji Windows jeśli jest przyklejony.

 

Ogłoszenia warto wrzucać na

 

Wersja do druku: link

  • reaction_title_1 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...