Skocz do zawartości

Zaloguj się, aby obserwować  
FxJ

PORADNIK: przed zakupem, po otrzymaniu, w razie awarii i jak sprzedajemy

Polecane posty

Przed zakupem

  • Zamawiać tylko przez internet ze względu na możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, nawet przy odbiorze osobistym - w razie wadliwego modelu, zwracasz zamiast wysyłać do serwisu.

  • Nigdy nie kupować na allegro (traktować je jak ogłoszenie na OLX) bo sklepy poza mogą jeszcze bardziej opuścić ponieważ nie zapłacą dodatkowej prowizji dla allegro. Allegro nie jest już Polskie i nie trzeba mieć wobec nich żadnych skrupułów.

  • W przypadku ogłoszeń na allegro sprawdź czy na pewno ten model jest nowy i nieużywany, szukaj zapisów “z programu wyprzedażowego, Remarketing Program, Refurbished, opakowanie zastępcze, klawiatura spolszczona stickerami”. Upewnij się że dany model jest dedykowany na ten rok lub na poprzedni.

  • Przeczytać recenzje, testy i opinie. Obejrzeć filmy na YT.

  • Zawsze wpierw wybierz najlepszy model a dopiero wtedy szukaj rabatów czy promocji zamiast od razu sugerować się promocjami - zwykle towar który się nie sprzedaje, przecenia się lub robi promocje.

  • Upewnić się co do gwarancji na wymianę lub dodanie podzespołów takich jak dysk SSD, HDD Caddy, RAM itp.

 

Po otrzymaniu

  • Sprawdzić czy paczka nie jest uszkodzona przy kurierze, w szczególności wgięcia na kartonie.

  • Zawsze nagrywaj unboxing najlepsza podstawa w razie uszkodzenia mechanicznego w transporcie lub wad fabrycznych.

  • Aktualizować i instalować sterowniki tylko najnowsze ze strony producenta nigdy z dołączonej płyty CD (nie należy jej wyrzucać).

  • Wgraj najnowszy BIOS ze strony producenta i zaktualizuj sterowniki.

  • Masz prawo do zwrotu w ciągu 14 dni bez podania powodu - nie oszczędzaj wtedy w ogóle laptopa, przetestuj dokładnie pod najwydajniejszymi programami, grami i benchmarkami.

  • Zarejestruj po upływie 14 dni od zakupu produkt na stronie producenta dla dodatkowych korzyści.

  • Po upływie 14 dni od zakupu, wszystkie naklejki z pulpitu laptopa (wokół klawiatury) można odkleić, chyba że obudowa jest pokryta gumą to lub innym tworzywem to wtedy należy użyć odpowiedniego środka aby jej nie uszkodzić.

  • Po miesiącu od zakupu wystaw opinię na stronie sklepu.

  • Jeśli możesz podziel się szczegółami specyfikacji.

 

Eksploatacja

  • Czyścić kompresorem, sprężarką lub sprężonym powietrzem w sprayu najlepiej co miesiąc lub nawet częściej tak by w środku nie zbierał się kurz zaciągnięty przez układ chłodzenia.

  • Po gwarancji w modelach dla graczy warto wymienić pastę termoprzewodzącą oraz termopady.

 

W razie awarii

  • Należy zawsze wykonać zdjęcia pokazujący aktualny stan przed wysyłką do serwisu. Wykonaj też zdjęcia kartonu z numerami serii / partii oraz zdjęcie naklejki znamionowej spod spodu laptopa.

  • Najlepiej wysyłać do sklepu jeśli tylko to możliwe zamiast do serwisu producenta.

  • Najlepiej dołączyć kartkę z opisem usterki.

  • Należy zgrać wszystkie dane, gdyż dysk najprawdopodobniej może zostać sformatowany, wymieniony itp. Można rozkręcić i podpiąć pod komputer stacjonarny.

  • Pamiętaj wyczyścić laptopa tak by był czysty, można np. przetrzeć wacikiem kosmetycznym nasączonym lekko w alkoholu kosmetycznym lub innym i przetrzeć ściereczką z mikrofibry.

 

Przy sprzedaży

Wszystkie zdjęcia czy filmy wrzucaj w chmurę i udostępnij folder - tylko z nich możesz bezpiecznie po tym usunąć wszystkie dane. Zakrywaj klucz licencji Windows jeśli jest przyklejony.

 

Ogłoszenia warto wrzucać na

 

Wersja do druku: link

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  


×