Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam. Szukam laptopa - poniżej zamieszczam informacje z ankiety.
1] Laptop dla mnie. Student zaoczny, pracuje. Lat 21. Może być za gotówkę, a może być na raty - dla mnie to bez różnicy. Jeśli raty 0%, to przynajmniej historię w BIKu sobie zrobię 🙂
2] Laptop ma być z systemem, Windows 10.
3] Rozmiar matrycy 15,4"'15,6". Waga jest ważna, ale nie jest jakoś szczególnie istotna.
4] Laptop na pewno ma mieć dysk SSD i HDD, a to czy dołoży to sklep, czy kupię bo osobno nie robi mi różnicy. Jednak jeśli ma być dokupiony przeze mnie to proszę o propozycję jaki ten dysk miałby być. Pojemność SSD minimum 250gb, HDD najlepiej 1tb. Nie znam się na typach tych dysków, ma być szybki i długo podziałać 🙂 Dobrzy by było gdyby laptop miał nagrywarkę, jednak nie jest to bardzo istotne - w końcu można sobie kupić przenośną.
5 a] Co do kwoty to nie potrafię dokładnie określić. Około 4-5 tysięcy. Nie jest to kwota maksymalna, jeśli będzie coś ciekawego to mogę zwiększyć budżet. Interesuje mnie raczej sam laptop, ale jeśli zestaw będzie w podobnej kwocie to nie pogardzę np. podkładką chłodzącą, myszką czy jakąś torbą.
5 b] Chciałbym, aby laptop służył mi co najmniej 5 lat. Teraz posiadam laptopa Lenovo y580 z i5 i GTX660m na pokładzie. Ma 6 lat i już nie daje rady. Potrzebuje czegoś lepszego, a ten będzie robił za stacjonarke u rodziców 🙂
5 c] Zakupu chce dokonać jak najszybciej, ale jeśli za miesiąc  ma wyjść jakiś sprzęt, na który warto poczekać to przeżyje z moim starym laptopem do tego czasu.
6] I przy tym punkcie rodzi się problem. Jakość wykonania jest dla mnie bardzo ważna, bo z laptopem sporo czasu spędzam w łóżku, na uczelni, w podróży - on musi to wytrzymać. Bardzo ważna jest długość pracy na akumulatorze - nie chodzi o granie (bo to pod prądem), ale prace na uczelni przy małym obciążeniu. Rozważam też zakup dodatkowego akumulatora (te powiększone).  Ostatecznie wydajność też jest bardzo ważna - lubię sobie pograć.