Skocz do zawartości
Nieidealny.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, co może być przyczyną niskich fpsów w grach typu LoL (50-60fps), fortnite (~30fps) na laptopie Acer Nitro 5 (i5, gtx 1050ti, 240+1000). Laptop zakupiony około 2-3 miesięcy temu, ale z tego co pamiętam to nawet na początku nie było szału z tymi fps'ami. Jestem zielony w tych sprawach, więc prosiłbym o nieskomplikowane porady :).

Opublikowano

Widać jest jakiś konflikt i moze się dedykowana grafika nie załączać i grasz za zintegorwnaj.

W GPU-Z możesz odpalić wykres i sprawdzić czy dedykowana podczas grania jest obciążona czy tylko zintegrowana.

Opublikowano

Nie bardzo wiem, jaka jest różnica między dedykowaną a zintegrowaną, jedyne co zauważyłem to jak na pasku zadań mam ikonke geforce gtx 1050ti to cały czas jest (nieaktywny) i "aktywuje" się tylko podczas gry.

Opublikowano
Cytat

jaka jest różnica między dedykowaną a zintegrowaną

Zintegrowana jest do tego by laptop działał długo na baterii i się nie grzał, czyli robi wszystko poza grami 3D, dedykowana zaś służy do uruchamiania gier w jak najwyższych ustawieniach i pobiera dużo energii.

Opublikowano

https://www.acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/7312?b=1&pn=NH.Q2QEP.001

https://www.nvidia.pl/Download/driverResults.aspx/137329/pl

Nie bardzo wiem co mam z tym zrobić :/. Z góry przepraszam za trucie tyłka, ale niestety jestem zielony w tych sprawach. Wie pan może co mogło by być przyczyną tych problemów ? Bo wydaje mnie się dziwne, żeby od kupna laptopa działy się takie rzeczy.

Opublikowano
Cytat

ale niestety jestem zielony w tych sprawach

Poproś kolegę jakiegoś który ci to na miejscu wyjaśni.

Cytat

Bo wydaje mnie się dziwne, żeby od kupna laptopa działy się takie rzeczy.

A jak ma działać jak masz zaktualizowany system i stare sterowniki? No i bios na pewno też nie aktualizowany.

• 2 lata później...
Opublikowano

Ja również mam problem z acerem nitro 5 mam kartę graficzną geforce gtx 1050 i oto wyniki ze skanu.