Skocz do zawartości
Nieidealny.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

[1] Jestem studentem, IT + rzeczy w stylu CADa, grafika, dane 2D/3D.

[2] Laptop najlepiej bez systemu, mogę dostać W10 z uczelni.

[3] Matryca 15.6", choć rozważam też 17.3".

[4] Dysk najlepiej SSD, choć przechowuję sporo danych typu zdjęcia, filmy. Wiem, że bardziej się opłaca dokupić coś na M.2 samemu.

[5a] Mój budżet to 3500-4500 PLN i nie chciałbym przekraczać tej kwoty. Nie przewidywałem zakupu na raty, wolę mieć sprzęt od razu na własność. Laptop nowy, ewentualnie dobry outlet.

[5b] Chcę go używać przez jakieś 3 lata, to będzie mój jedyny komputer.

[5c] Zakupu chcę dokonać najpóźniej w ciągu 2 tygodni.

[6] Stawiam na 'bebechy', ale nie chcę żeby komputer wyglądał zbyt wyzywająco, będę musiał brać go czasem na uczelnię / do pracy.

[7] Matryca tylko FHD IPS.

[8] Laptop będzie używany głównie z domu, czasem jednak będę musiał zabrać go na cały dzień do pracy / na uczelnię albo na weekend do domu.

[9-10] Lubię czasem pograć, OW, WoT, W3. Programy to cały przekrój akademicki, Visual Studio, Android Studio, CAD, QGIS... Grafika której szukam to GTX 1050 lub 1050Ti. Procesor to raczej i7-8750H (rozważałem też i5-8300H, ale obawiam się, że w kontekście pracy może być za mało przyszłościowy).

[11] Matryca matowa, a im więcej portów I/O, tym lepiej. RAMu najlepiej 16 GB (wiem, że teoretycznie mogę dokupić taniej samemu, ale nie chcę się tym zajmować).

[12-13] Zastanawiam się nad Legionem Y530, ale jest dosyć drogi, choć dobry. Ciekawymi pomysłami są propozycje od Hyperbooka  - N85S, albo Dream Machines (tutaj nie bardzo wiem, jak z chłodzeniem). Z drugiej strony, dobrze byłoby mieć większą matrycę, ale wtedy kuleje mobilność, nie wiem też, czy w budżecie znajdę coś wartego uwagi.

MSI GF63 jest mega lekki, ale nie ma numpad-a i korzysta z GTX1050Ti Max-Q (gorszego od zwykłego 1050Ti), więc trochę odpada.

MSI GV62 ma matrycę TN, też nie.