g.selway Opublikowano 19 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2018 Lenovo Legion Y520 (klik) (80WK011EPB) na Win10 Pro Kupiony około 3 tygodnie temu. Niestety od nowości częste 100% zużycie dysku w menedżerze zadań, co powoduje duże lagi, zwolnione otwieranie programów itd. Po uruchomieniu trzeba czekać chwilę żeby się ogarnął, tzn aby zużycie dysku spadło poniżej 100%. W czasie uruchamiania jakiegokolwiek programu, nawet Chrome, zużycie dysku znowu wzrasta do 100% przez co dany program bardzo wolno się otwiera. Dysk w ogóle rzadko kiedy jest poniżej 5% nie mówiąc o 1%. Jeśli nie jest w 100% zużycia to w około 40%. Procesy zużywające dysk się wymieniają, nie jest tak że cały czas jeden. Raz jest po prostu "System", raz Chrome, Avast. Ogólnie ten proces z którego w danej chwili się korzysta. Jest to bardzo uciążliwe, bo jeśli chcę otworzyć nowy program to on nie ma "gdzie" się otworzyć, bo dysk jest już używany. Nie wspominając o uruchamianiu gier. BIOS pobrany z pcsupport.lenovo.com nie pomógł. Próbowałem chyba wszystkiego co znalazłem w internecie, niestety bez skutku. Przeinstalowywałem system parę razy, sterowniki, Win Update, wyłączanie jakichś usług, nic nie pomaga... Cytuj
FxJ Opublikowano 19 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2018 Wgraj na czysto najnowszą wersje. http://www.userbenchmark.com - później podeślij skan (link) z tego benchmarka. Cytuj
g.selway Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) Wgrałem system według instrukcjihttp://www.userbenchmark.com/UserRun/8835464 Zauważyłem że nie sformatowałem partycji D po instalacji więc to zrobiłem i wykonałem test jeszcze raz http://www.userbenchmark.com/UserRun/8835726 Edytowane 19 Maja 2018 przez g.selway Cytuj
g.selway Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2018 (edytowane) I jeszcze jeden... http://www.userbenchmark.com/UserRun/8835844 I ostatni pod HDD http://www.userbenchmark.com/UserRun/8835934 Może uda się coś z tego wyczytać Edytowane 19 Maja 2018 przez g.selway Cytuj
FxJ Opublikowano 20 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2018 https://downloadcenter.intel.com/https://pcsupport.lenovo.com/pl/pl/products/laptops-and-netbooks/legion-series/legion-y520-15ikbn/downloads I pobrałeś wszystkie sterowniki nowe? Najlepiej jak byś kupił dysk SSD M.2 (PCIe NVMe - inne nie działają) i na nim zainstalował system. Plextor 256GB M.2 PCIe PX-256M8PeGN Kingston 240GB M.2 2280 KC1000 Cytuj
g.selway Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2018 Tak, wszystkie sterowniki zainstalowane. Dałem mu kilka dni żeby poinstalował sobie aktualizacje itd., niestety nie pomogło. Z tego by wynikało że każdy LEGION w tej konfiguracji musi mieć takie problemy z dyskiem... Cytuj
FxJ Opublikowano 24 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2018 Z dyskiem nie ma problemu a jedynie z oprogramowaniem - który wykonuje operacje odczytu/zapisu. Zawsze możesz poszukać firmware do dysku ale to nie pomoże. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.