alexrusin Opublikowano 21 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2017 Witam wszystkich! Powoli skłaniam się do wymiany mojego Lenovo G500H z procesorem i7 3712QM. Jestem muzykiem pracującym pod programi typu DAW (Ableton, Cubase, Bitwig itd.) i zależy mi na dużej wydajności sprzętu, który posiadam, gdyż obecny przy dużych projektach potrafi się przyciąć i uniemożliwia pracę. Początkowo myślałem, że uda mi się coś wyszukać samemu, ale po kilku godzinach przeglądania straciłem już ogląd na sprawę - więc po pomoc zwracam się do tych, którzy siedzą bardziej w temacie. 1. Absolutnie nie potrzebuję laptopa do grania - nawet najbardziej podstawowa karta graficzna zintegrowana mi wystarczy, NIE GRAM 2. Zależy mi na maksymalnej wydajności procesora, bo niektóre wtyczki VST(syntezatory itd.) potrafią "pokazać pazurki" 3. Minimalna ilość pamięci RAM to 8GB i w sumie nie wydaję mi się, abym potrzebował więcej 4. Nie chcę systemu operacyjnego w cenie laptopa 5. DYSK SSD - tutaj rodzi się pytanie do znawców, czy potrzeba? Czy wystarczy po prostu dysk 1TB tak jak mam teraz i miałem w komputerze stacjonarnym i spokojnie wyrabiał przy procesorze i7 4770 6. Matowa matryca - konieczność - nie cierpię nie widzieć co mam na ekranie tak jak w przypadku mojego obecnego laptopa 7. W miarę dobre wykonanie - chcę, żeby ten laptop wytrzymał trochę i czasami zdarza mi się pracować mobilnie, przenosić 8. Matryca max 15 cali - 17 calowy laptop fatalnie się przenosi 9. Mile widziany w miarę długi czas pracy na baterii - minimum 2h przy pracy, ale im więcej tym lepiej 10. Nie potrzebuję super wyglądu i bajerów 11. Chciałbym, żeby mój sprzęt nie grzał się aż tak bardzo, bo wyjeżdżam na pół roku do ciepłego kraju i nie chcę mieć problemów 12. Nie zależy mi na tym, żeby to był super extra nowy model - jeśli są jakieś np z procesorem i7 4770HQ to jestem absolutnie za - coś w stylu zalegającego w magazynach :) Wydaje mi się, że kryteria nie są takie trudne, skłaniałbym się co do kwoty 3500 bardziej