FxJ Opublikowano 8 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Cytat Response time is the amount of time a pixel in a display takes to change. It is measured in milliseconds (ms). Lower numbers mean faster transitions and therefore fewer visible image artifacts. Older monitors with long response times would create display motion blur around moving objects, making them unacceptable for rapidly moving images. Response times are usually measured from grey-to-grey transitions, but there is no industry standard. https://en.wikipedia.org/wiki/Response_time_(technology)#Display_technologies Czasy reakcji matrycy to nie jest parametr który ma ustaloną standaryzacje, takie "grey-to-grey" nic w zasadzie nie mówi i każdy producent podaje to indywidualnie i nie ma co porównywać monitorów po danych producenta. Zmiana 1 całej klatki od góry do dołu to ok 14,5ms przy 60Hz. Jeśli w testach porównawczych monitor uzyskuje mniejszy od konkurenta czas reakcji sprawia to że w mniejszym stopniu występuje efekt ghosting-u. 1 milisekunda = 0,001 sekundy Czas reakcji warto sprawdzać jedynie w testach porównawczych mierzonych w identyczny sposób. Cytat Lag Classification To help in this section we will also introduce a broader classification system for these results to help categorise each screen as one of the following levels: Class 1) Less than 10ms / 1 frame lag at 100Hz - should be fine for gamers, even at high levels Class 2) A lag of 10 - 20ms / One to two frames at 100Hz - moderate lag but should be fine for many gamers. Caution advised for serious gaming Class 3) A lag of more than 20ms / more than 2 frames at 100Hz - Some noticeable lag in daily usage, not suitable for high end gaming Źródło: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_agon_ag352ucg.htm#lag Zobacz też: https://youtu.be/UiXFwSmzdRE?t=66 Edytowane 6 Października 2018 przez FxJ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.