Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam, co może być przyczyną niskich fpsów w grach typu LoL (50-60fps), fortnite (~30fps) na laptopie Acer Nitro 5 (i5, gtx 1050ti, 240+1000). Laptop zakupiony około 2-3 miesięcy temu, ale z tego co pamiętam to nawet na początku nie było szału z tymi fps'ami. Jestem zielony w tych sprawach, więc prosiłbym o nieskomplikowane porady :).

Z testu widzę że nawet nie została karta dedykowana "uruchomiona" więc trzeba szukać wśród sterowników.

Cytat

Hynix HMA81GS6AFR8N-UH 1x8GB

Dołożenie drugiej kości RAM też pomoże.

https://www.kingston.com/us/support/technical/products?model=sm2280s3g2

Sprawdź czy masz soft od SSD zainstalowany i czy najnowszy firmware ma dysk

Mógłby pan troche jaśniej na temat tych sterowników i "nieuruchomionej" karty ? Bo nie jestem pewny co mam z tym zrobić :/.

Widać jest jakiś konflikt i moze się dedykowana grafika nie załączać i grasz za zintegorwnaj.

W GPU-Z możesz odpalić wykres i sprawdzić czy dedykowana podczas grania jest obciążona czy tylko zintegrowana.

Nie bardzo wiem, jaka jest różnica między dedykowaną a zintegrowaną, jedyne co zauważyłem to jak na pasku zadań mam ikonke geforce gtx 1050ti to cały czas jest (nieaktywny) i "aktywuje" się tylko podczas gry.

Cytat

jaka jest różnica między dedykowaną a zintegrowaną

Zintegrowana jest do tego by laptop działał długo na baterii i się nie grzał, czyli robi wszystko poza grami 3D, dedykowana zaś służy do uruchamiania gier w jak najwyższych ustawieniach i pobiera dużo energii.

https://www.acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/7312?b=1&pn=NH.Q2QEP.001

https://www.nvidia.pl/Download/driverResults.aspx/137329/pl

Nie bardzo wiem co mam z tym zrobić :/. Z góry przepraszam za trucie tyłka, ale niestety jestem zielony w tych sprawach. Wie pan może co mogło by być przyczyną tych problemów ? Bo wydaje mnie się dziwne, żeby od kupna laptopa działy się takie rzeczy.

Cytat

ale niestety jestem zielony w tych sprawach