Skocz do zawartości

Skill

Zestaw do gier <3000zł

Polecane posty

Cześć Forum! :)

Zwracam się z prośbą o wskazówki w ramach kupna sprzętu. Moje oczekiwania nie są bardzo duże, toteż im taniej uda się zmieścić odpowiednie podzespoły tym lepiej.

Cena do 3000zł to sam zestaw komputerowy. Do tego kupowałbym klawę mechaniczną i monitor (ok. 24 cale, 144hz) i najlepiej używkę. Nowe to koszt rzędu tysiąca złotych. Na klawiaturę i monitor mam osobny budżet poza 3000zł na komputer. Słuchawki/myszkę/podkładkę mam.

To co mam teraz, to laptop MSI Leopard Pro Q60.

Pod obudową mam procka Intel(R) Core(TM) i5-4210H CPU @ 2,90GHz (dwa rdzenie) i kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX950M. O ile 3 lata temu dawało to jakoś radę, to dzisiaj już nie ma rewelacji. Zależy mi na procku 4-rdzeniowym i lepszej grafice. Pamięć ram nie pamiętam, pamięć chyba 8gb. Nigdy nie korzystałem z podzespołów marki AMD, nie wiem czym różnią się produkty AMD i Intela, jestem kompletnie zielony. Karta dźwiękowa jest chyba mało istotna, przy słuchawkach używam DAC Creative Sound Blaster X G1 i jest ok.

Poniżej jeszcze dorzucę informację na podstawie wzoru:

1)Jaki jest Twój budżet na komputer?

do 3000zł

2) Czy będziesz składał samodzielnie?

Nie, nigdy tego nie robiłem

3)Czy zestaw ma zawierać samą jednostkę centralną czy również system operacyjny, monitor, peryferia (myszka, klawiatura, głośniki, listwa zasilająca itp.)?

Jednostka centralna, system Windows 10, poza  budżetem 3000zł chcę dokupić monitor (24 cale 144Hz) i klawiaturę mechaniczną

4)Opisz zastosowanie komputera (precyzyjnie)

Gry typu CS GO, Hearthstone, Dota 2, różne RPG raczej sprzed 2016 roku. Wystarczą jak pójdą na mid detalach.

5)Jaką rozdzielczość posiada Twój monitor?

aktualnie laptop, 1920x1080

6)Czy masz zamiar podkręcać podzespoły (procesor, RAM, karta graficzna)?

chyba nie, nie umiem, nie znam się na tym

7)Czy posiadasz części ze starego komputera np. dysk twardy ATA lub SATA, napęd optyczny, obudowa, peryferia?